یک مقام وزارتی مدعی رشد ۳۶ درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور شد

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با رشد حدود ۳۶ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بودیم.

یک مقام وزارتی مدعی رشد ۳۶ درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور شد

به گزارش مملکت آنلاین، مسلم شجاعی ۱۶ خردادماه در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اینکه بخش گردشگری بدون بخش خصوصی راه به جایی نمی‌برد، اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد، اما نسبت به سال ۹۸ با کاهش آمار گردشگران خارجی مواجه هستیم.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با رشد حدود ۳۶ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بودیم.

وی با تاکید بر اینکه باید اولویت اول چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری مشخص شود، عنوان کرد: توسعه یک امر درون‌زا است، زمانی‌که گنج این استان در حوزه گردشگری مشخص شد، آن‌گاه باید تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای جذب گردشگر به آن سمت هدایت شود، اگر اولویت استان کوچ عشایر در نظر گرفته شد، باید نوک پیکان تمامی فعالیت‌ها از جمله تبلیغات و تولید محتوا به این سمت برود.

شجاعی بیان کرد: ظرفیتی که برای توسعه گردشگری در چهارمحال و بختیاری انتخاب می‌شود، باید قابل رقابت با سایر استان‌ها یا منحصر به فرد باشد تا بتوان گردشگر خارجی را به سفر به این استان ترغیب کرد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت آژانس‌های مسافرتی بزرگ، فم‌تورها، خبرنگاران خارجی حاضر در ایران و خبرنگاران فعال در حوزه گردشگری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: طراحی رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی، بازی‌های بومی و محلی می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند، اما باید به این نکته توجه کرد که نظارت بر حضور گردشگران باید با جدیت توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دنبال شود، سکوت طبیعت جذاب است و نباید اجازه دهیم، آلودگی صوتی آرامش محیط را برهم بزند.

شجاعی گفت: دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمادگی دارد، محتوای رسانه‌ای تولید شده توسط استان‌ها به زبان‌های خارجی را به گردشگران ارائه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر