اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب خمین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خمین با تزریق ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شود.

اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب خمین

به گزارش مملکت آنلاین و به نقل از روابط عمومی آبفا، حشمت‌اله عباسی با اشاره به بهره‌یرداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب خمین در آینده‌ای نزدیک، اظهار کرد: در صورت تأمین به موقع اعتبار این پروژه در آینده نزدیک وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه‌خانه فاضلاب، طرح ارتقای و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خمین، دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: این طرح تاکنون ۹۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به طور آزمایشی در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

عباسی افزود: تاکنون برای طرح فاز دو تصفیه‌خانه فاضلاب خمین ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خمین در ابتدا برای جمعیت ۴۳ هزار نفری این شهر و با ظرفیت هفت هزار و ۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز ایجاد شد، اما اکنون مقرر است به ۱۴ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز برای جمعیتی بیش از ۸۵ هزار نفر ارتقا یابد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه اولویت وزارت نیرو، تأمین آب شُرب برای استفاده مردم و استفاده از پساب فاضلاب برای صنایع است، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی آمادگی کامل برای تأمین آب مورد نیاز شهرک صنعتی خمین از پساب فاضلاب را دارد و این مهم، نیازمند همکاری صنایع این شهرک است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام را در حوزه‌های مختلف استان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر