روسیه باز هم از میزبانی مسابقات شنای جهانی محروم شد

فدراسیون جهانی شنا مسابقات رسمی خود را که قرار بود در سال ۲۰۲۵ برگزار شود از روسیه گرفت.

روسیه باز هم از میزبانی مسابقات شنای جهانی محروم شد

به گزارش مملکت آنلاین، پیش از این قرار بود روسیه میزبان مسابقات جهانی شنا در سال ۲۰۲۵ باشد اما به دلیل جنگ این کشور با اوکراین فدراسیون جهانی شنا تصمیم گرفت که سنگاپور میزبانی این رقابت‌ها باشد.

دو هفته دیگر(۲۴ فوریه) دقیقا یک سال از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد. از آن زمان، تیم‌های روسیه از رقابت در مسابقات و تورنمنت‌های بزرگ کنار گذاشته شده است. کشور تحت حاکمیت ولادیمیر پوتین نیز از برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی مانند مسابقات جهانی والیبال که در نهایت توسط لهستان و اسلوونی برگزار شد، محروم بود.

فدراسیون جهانی شنا توضیحی نداد که چرا مسابقات قهرمانی شنای جهان را از روسیه گرفته است.

در سال ۲۰۱۹، فدراسیون جهانی شنا تصمیم گرفت که کازان روسیه میزبان مسابقات جهانی شنا در سال ۲۰۲۵ باشد. روز پنج‌شنبه فدراسیون جهانی شنا از تغییر تصمیم و اعطای میزبانی این مسابقات به سنگاپور خبر داد.

حسین المسلم، رییس فدراسیون جهانی شنا در بیانیه‌ای رسمی گفت: سنگاپور همه چیزهایی را دارد که ما می‌خواهیم. امکانات در سطح جهانی، تجربه گسترده در سازماندهی رویدادهای سطح بالا و رویکردی جامع به ورزش‌های آبی.

نکته قابل توجه در کل این اطلاعیه که در وب سایت رسمی فدراسیون جهانی شنا موجود است، هیچ کلمه‌ای در مورد دلایل حذف مسابقات قهرمانی روسیه یا حمله این کشور به اوکراین وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: اسپورت

ارسال نظر