ساعت‌ها تغییر نکرد ولی ساعت برخی دستگاه‌های آنلاین تغییر کرد!

در حالیکه با تصویب مجلس شورای اسلامی، قانون تغییر ساعت رسمی کشور از امسال لغو شد، اما ساعت برخی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های تلفن همراه راس ساعت ۱۲ دیشب (یکم فروردین) همزمان با تغییر ساعت در سالهای گذشته، به صورت خودکار یکساعت به جلو کشیده شد.

ساعت‌ها تغییر نکرد ولی ساعت برخی دستگاه‌های آنلاین تغییر کرد!

به گزارش مملکت آنلاین، شامگاه گذشته، تغییر ساعت برای برخی سیستم‌ها رخ داد و ساعت آنها یک ساعت به جلو کشیده شد. این تغییرات به صورت اتوماتیک صورت گرفته و حالا تنظیم ساعات باید به‌طور دستی صورت بگیرد.

 با رسیدن به ساعت یک دقیقه بامداد دوم فروردین درحالی که امسال برخلاف سال‌های گذشته ساعت کشور یک ساعت به جلو نرفته بود، بسیاری از سرویس‌های موبایلی، بانکی و اینترنتی و گجت‌های تحت اندروید و ویندوز برای یک ساعت دچار اختلال شدند، چون بسیاری از سرور‌های بین المللی تغییر ساعت تابستانی را برای ایران هم لحاظ کردند. اتفاقی که نیاز به هماهنگی وزارت ارتباطات در این زمینه داشته است.

 پیش‌تر پیگیری برخی رسانه‌های تخصصی از وزارت ارتباطات حکایت از این داشت که پیشگیری های لازم برای پیش نیامدن این مشکل انجام شده اما به‌نظر می‌رسد که این اتفاق به صورت همگانی و سراسری رخ نداده و تغییر ساعت در برخی سیستم‌ها صورت گرفته است و موجب سردرگمی مردم شده است.

رسانه نزدیک به صداوسیما خبر داده علت این مسئله تنظیم بودن سرورهای جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است که در حال حاضر تنظیمات این سرورها در حال تغییر است و تا ساعاتی دیگر ساعت‌ گجت‌ها و گوشی‌های موبایل به حالت عادی برخواهد گشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر