عربستان رتبه اول جهان در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

عربستان با اجرای طرح «اقدام سبز سعودی» به رتبه اول جهان در رشد تولید انرژی های تجدیدپذیر دست یافته است.

عربستان رتبه اول جهان در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از روزنامه سعودی «الاقتصادیه» عربستان به موقعیت‌های پیشرویی در شاخص آینده سبز دست یافته و طی دو سال پس از آغاز طرح اقدام سبز سعودی، طرح های جدیدی در زمینه انرژی آغاز کرده است.

این روزنامه به نقل از وزارت انرژی عربستان نوشت که این کشور ۱۷ طرح جدید در حوزه انرژی های تجدیدپذیر را با ظرفیت ۱۳.۷۶ گیگاوات آغاز کرده تا سالانه حدود ۲۳.۱ میلیون تن دی اکسید کربن را حذف کند.

این نشان می دهد که عربستان در جهان عرب اولین، و نیز بیستمین کشور جهان در شاخص کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شده است.

این کشور همچنین از نظر رشد تولید انرژی های تجدید پذیر در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده و در شاخص آینده سبز ۱۰ رتبه در سطح جهانی پیشرفت کرده است.

این منبع افزود: فاز اول بزرگترین مرکز منطقه ای جذب، انتقال و ذخیره دی اکسید کربن در شهر صنعتی الجبیل عربستان با ظرفیت سالانه ۹ میلیون تن تا سال ۲۰۲۷ و حداکثر ظرفیت ۴۴ میلیون تن سالانه تا سال ۲۰۳۵ راه اندازی شده است.

همچنین بزرگترین مجتمع تولید هیدروژن پاک جهان با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن در سال ۲۰۲۶ راه اندازی شده است.

عربستان از طریق طرح اقدام سبز سعودی که در سال ۲۰۲۱ آغاز شد، به دنبال حفاظت از محیط زیست با کاهش انتشار کربن و اتخاذ طرح های کشاورزی برای کاشت بیش از ۱۰ میلیارد درخت در کشور است.

عربستان همچنین اخیراً اعلام کرده که بزرگترین مرکز جذب و ذخیره کربن در خاورمیانه را در شهر الجبیل ایجاد کرده و قصد دارد در سال ۲۰۲۷ از آن بهره برداری کند.

انتهای پیام/

منبع: الخلیج آنلاین

ارسال نظر