بستنی وانیلی اسم رمز اندروید ۱۵

نخستین جزئیات سیستم عامل اندروید ۱۵ گوگل منتشر شد. در این گزارش به نام جذابی که می‌تواند مربوط به آپدیت Android 15 باشد، اشاره شده است.

بستنی وانیلی اسم رمز اندروید ۱۵

به گزارش مملکت آنلاین، اندروید، سیستم عامل محبوب گوشی های هوشمند است که مدت زمان طولانی در نام‌گذاری آن از خوراکی‌ها و شیرین‌های خوشمزه استفاده می‌کرد. با این حال طی سالیان اخیر شرکت گوگل به‌عنوان صاحب اندروید نام‌گذاری نسخه‌های این پلتفرم را تغییر داده و به‌صورت عدد درآورده است. علیرغم این تغییرات، گوگل هنوز هم از خوراکی‌های خوشمزه برای کدنام سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. کدنام، در واقع همان نام رمزی است که گوگل سیستم عامل‌هایش را پیش از عرضه با همان نام صدا می‌کند.

ما جزئیات تازه‌ای از اندروید ۱۵ داریم

سیستم عامل اندروید ۱۱ گوگل با کدنام کیک مخملی قرمز عرضه شد و کدنام مخروط برفی را برای اندروید ۱۲ انتخاب کرد. با این حال اندروید ۱۳ از این فضای نام‌گذاری‌های خوشکزه فاصله گرفت و با نام متفاوت تاب‌سواری عرضه شد.

اما گوگل با اندروید ۱۴ مجدداً به نام‌گذاری خوراکی‌های شیرین و خوشمزه بازگشت و نام داخلی کیک وارونه یا اندروید U را برای آن انتخاب کرد. اولین نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ ماه گذشته میلادی عرضه شد.

حالا گزارش‌هایی از اندروید ۱۵ منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل برای این نسخه، کدنام «بستنی وانیلی» یا «اندروید V» را انتخاب کرده است. Mishaal Rahman، یکی از افشاگران حوزه فناوری می‌گوید که برخی از توسعه‌دهندگان موفق شده‌اند این کدنام را در قطعه کدهای سیستم اندروید ۱۴ مشاهده کنند.

به‌خاطر داشته باشید که کدنام هر نسخه از اندروید معمولا برای موارد داخلی استفاده می‌شود و هیچ اشاره‌ای به آن در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل نمی‌شود. اما حالا که نام داخلی نسخه بعدی اندروید را می‌دانیم، می‌توانیم از آن برای به‌دست آوردن اطلاعات دیگر Android 15 استفاده کنیم. اما جدا از این، ما دوست داریم که گوگل دوباره از شیرینی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه برای نام‌گذاری نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل اندروید استفاده کند. به‌نظر شما این اتفاق امکان‌پذیر است؟

انتهای پیام/

ارسال نظر